Saimme tehtävän annoksi mennä Goodmaniin tekemään erilaisia havaintoja palvelutilanteista.
Kävimme DNA-Liikkeessä ja Spice Ice-Jäätelöbaarissa katsomassa, että minkälaista menoa siellä on. Meitä myös käskettiin raportoida, ja vastata kysymyksiin blogeihimme.
DNA-liikkeessä datanomi voisi pärjätä hyvin, koska siellä on paljon asiakaspalvelu hommia ja pitää tietää aika paljon laitteista, mitä siellä on myynnissä. Liikkeeseen on mielestäni aika helppo päästä ja löytää, sillä se on ensimmäisessä kerroksessa ja tosi näkyvä. Liike oli meidän mielestä aika siisti ja roskiksia oli mielestäni yksi. Pieneksi liikkeeksi myyjiä oli riittävästi. Asiakaspalveliat eroittuivat asiakkaista hyvin, koska heillä on mustat paidat joissa on DNA-logo. Tuotteet oli sijoiteltu näkyvästi ja niillä on omat kategoriat. Kaikki tuotteet oli ennestään tuttuja. Asiakkaina voi toimia kuka vaan, koska he myyvät huippuluokan puhelimia, tabletteja sekä oheistarvikkeita. Kaikissa tuotteissa on takuu kaupan jälkeen joten asiakassuhteet ovat varmasti pysyviä.
Spice Ice on erittäin hyvin näkyvillä (myös ensimmäisessä kerroksessa) ja sinne on tosi helppo päästä. Myyjiä ei paljoa tarikkaan, koska se on sellainen pieni jäätelöbaari. Myyjillä on päällään vaaleansiniset työasut ja erottuvat hyvin asiakkaista. Baari on tosi siisti ja sen vieressä on aika paljon roskakoreja. Kuka tahansa ihminen voi ostaa jäätelöä, joten erillistä asiakasryhmää emme osaa sanoa. Eri jäätelö maut ovat sijoiteltu selkeäsi ja siitä voi valita, että mitä omaansa haluaa helposti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti